Docència i recerca a la UdL

 Descarregar Pdf

Personal docent i investigador en gènere a la UdL

En aquest apartat trobareu un llistat de professores i professors de la Universitat de Lleida que treballen en matèria d'igualtat de gènere en l'àmbit de la docència i la recerca.

Si voleu constar en aquest llistat per donar a conèixer la vostra producció científica i activitat docent en matèria de gènere a la UdL, ompliu aquest qüestionari.

Facultat de Lletres

  • Mª Ángeles Calero Fernández
  • Núria Casado Gual
  • Josep Antoni Clua
  • Beatriz Gómez Morales
  • Sònia Mas Alcolea
  • Rafael M. Mérida Jiménez
  • Marta Miquel Baldellou
  • Maricel Oró Piqueras
  • Yasmina Romero Morales
  • Mercedes Valdivieso Rodrigo
  • Mariona Visa Barbosa
  • Teresa Torres González

Facultat de Dret, Economia i Turisme

  • M. José Puyalto Franco
  • Ana Mª Romero Burillo
  • M. Dolors Toldrà Roca

Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social

  • Mariona Lladonosa Latorre
  • Jordi Garreta Bochaca

Facultat d'Infermeria

  • Montserrat Gea Sánchez
  • Erica Briones Vozmediano

Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya - INEFC Lleida

  • Marta Castañer
  • Pere Lavega

Màster en Estudis de Gènere i Gestió de Polítiques d’Igualtat (FDEiT)

Aquest màster està dirigit a la formació d'experts i expertes en l'aplicació de la perspectiva de gènere a les tasques professionals, en el tractament de la violència de gènere i en l'aplicació de la categoria “gènere” a la investigació en l'àmbit de les ciències jurídiques, humanes i socials.

L'objectiu general del màster és establir les bases teòriques i metodològiques per identificar les situacions de desigualtat per raó de sexe i els indicadors de violència de gènere, així com per intervenir obrint nous camins del coneixement a través de la investigació en les relacions de gènere, i dissenyant, implementant i avaluant actuacions encaminades a la consecució de la igualtat d'oportunitats i de tracte entre homes i dones i al tractament i eradicació de la violència familiar, social i estructural contra les dones.

Consta de 60 crèdits distribuïts en un Mòdul Obligatori, un Mòdul d'Especialitat, un Mòdul Optatiu i el Treball Final de Màster. El règim d'estudis és a temps complet (60 crèdits en un any) o a temps parcial (20 crèdits com a mínim per any).

Les especialitats que s'ofereixen són tres i ha d'elegir-se una d'elles. L'especialitat quedarà reflectida en el títol expedit pel Ministeri.

Consulteu la pàgina web del Màster per a més informació.

 

Minor en Dret i Gènere (FDEiT)

El Minor és una formació complementària dins dels estudis del grau de Dret que permet a l'estudiantat obtenir competències determinades en aquesta àrea específica del coneixement. La proposta de Mínor en Gènere i Dret, aprovat pel Consell de Govern núm. 106/2015 de 20 de maig de 2015, sorgeix de la conjunció de dos factors:

En primer lloc, l'existència d'un grup de professores de la Facultat de Dret i Economia que han introduït la perspectiva de gènere a la recerca i docència del dret o bé que han realitzat una part la seva recerca sobre aspectes o temes relacionats amb la dona.
L'aposta decidida per lluitar contra la invisibilitat i crear una cultura de sensibilització envers qualsevol situació discriminatòria, d'assetjament i violència 

El Minor en Gènere i Dret consta de 30 crèdits a realitzar entre l'oferta específica d'assignatures optatives. Les assignatures del Minor es poden cursar en un o més cursos acadèmics. Les assignatures s'impartiran per mitjà del sistema de formació semipresencial durant el primer i segon semestre de cada curs acadèmic. Límit de places: 20 places.

El Minor va dirigit a l’estudiantat de Grau de la UdL que vulgui completar la seva formació bàsica amb un domini de les relacions transversals entre gènere i dret des d’una perspectiva interdisciplinària, analítica i crítica dels continguts dels seus estudis. No es requereix cap coneixement previ de les matèries que configuren el Minor. 

El Mínor va rebre la menció Maria Encarna Sanahuja Yll 2020, que reconeix l'excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent, ja sigui en assignatures o en els plans d'estudi de qualsevol disciplina.

Consulteu la pàgina del Minor per a més informació.

   Darrera modificació: